Προσφορά βιβλίων από την ομάδα εθελοντισμού του σχολείου μας στο «σπίτι της Άρσις»

Τα βιβλία μας ενώνουν

Της Λιάκου Μαρίας, μαθήτριας της Β΄Λυκείου

Tην Πέμπτη 4 Απριλίου 2019, επίσκεψη πραγματοποιήθηκε από μέλη της Β’ και της Γ’ Λυκείου του εθελοντικού προγράμματος, στη μονάδα προσωρινής φιλοξενίας παιδιών και εφήβων «Το σπίτι της Άρσις».Σκοπός ήταν η προσφορά των βιβλίων που συγκεντρώθηκαν  στα πλαίσια της νέας βιβλιοθήκης για τα παιδιά της Άρσις, το λεγόμενο «Ράφι της Αγάπης».  Η χαρούμενη παρουσία των παιδιών ζέστανε την ατμόσφαιρα προσφέροντας μας  μία ζεστή υποδοχή στο σπίτι της Άρσις . Μπαίνοντας  στο σαλόνι , τον κοινόχρηστο χώρο της μονάδας ,ήρθαμε σε επαφή με παιδιά που ζουν στη μονάδα και κάποιες από τις εργαζόμενες. Οι παιδικές φωνές και τα γέλια αντηχούσαν . Παιδιά που επέστρεφαν από το σχολείο τους , τριγύριζαν, έτρεχαν από εδώ και από εκεί ανενόχλητα, νιώθοντας οικεία με τη παρουσία μας , ή έπαιζαν στην αυλή , περνούσαν δημιουργικά το χρόνο τους , έκαναν πείσματα . Η επαφή μας με αυτό το περιβάλλον ήταν μία πολύ ευχάριστη αλλαγή.

Η υπεύθυνη, Μαριάννα Κολοβού, κοινωνική λειτουργός εδώ και περίπου δέκα χρόνια στο «σπίτι της Άρσις” , μας ευχαρίστησε για τα βιβλία που προσφέραμε για το Ράφι της Αγάπης και μας διαβεβαίωσε πως δεν θα πάνε χαμένα. Καθισμένοι  στο άνετο σαλόνι ενημερωθήκαμε από την κυρία Μαριάννα Κολοβού για τη λειτουργία του σπιτιού γενικότερα, το παρελθόν και το παρόν του, καθώς και για τις πολιτικές του. Συνολικά είκοσι παιδιά φιλοξενούνται στην μονάδα , κορίτσια έως δεκαοκτώ χρονών και αγόρια έως δώδεκα, εκτός ειδικών περιπτώσεων. Ακόμη, υπάρχουν πάντα τρείς κενές θέσεις για τα παιδιά που πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα από το οικογενειακό περιβάλλον για λόγους βίας ή για άλλους  κρίσιμους λόγους έκτακτης ανάγκης παρέμβασης. Εκτός όμως από τον τρόπο και τις αρχές λειτουργίας, μάθαμε για τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, το πώς μπορεί να εργαστεί κάποιος στο σπίτι ως φροντιστής ή εθελοντής , ακόμα για τις διαδικασίες αυτονόμησης ,τις προετοιμασίες, την υιοθεσία και την εύρεση νέου περιβάλλοντος, όταν έρθει η κατάλληλη στιγμή. Έπειτα, πληροφορηθήκαμε για τη σημασία της διαχείρισης κάθε παιδιού ατομικά, καθώς εξαιτίας του περιβάλλοντος από το οποίο προέρχεται, αντιμετωπίζει διαφορετικές δυσκολίες από ψυχολογικής άποψης. Τέλος, η υπεύθυνη μας διευκρίνισε τι μπορούμε να κάνουμε εμείς ως μαθητές και ανήλικοι εθελοντικά , καθώς είναι μεγάλη η σημασία να υπάρχουν ανήλικοι  εθελοντές σε επαφή με τα παιδιά, είτε συνομήλικοι ή κοντά στην ηλικία τους.

Κλείνοντας , μέσα από αυτή την επίσκεψη  τα βιβλία βρήκαν επιτέλους τη θέση  που τους άξιζε. Ταυτόχρονα κι εμείς οι ίδιοι επωφεληθήκαμε από τη σημαντική αυτή εμπειρία. Εξ άλλου, στη ζωή όταν δίνεις , παίρνεις .

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Χολέβα Α., Κατσάνη Α.