Get Adobe Flash player

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Από την εισαγωγή τις σελίδες: 8, 9, 10, 11, 12 (εκτός ii), 14, 15 (εκτός αντιπαράθεση Αθήνας – Σπάρτης και εξής), 22, 23.

Από πρωτότυπο κείμενο τις ενότητες: 36, 37, 39,40.

Από μεταφρασμένο κείμενο τις ενότητες: 34, 35, 38.

Ανακοινώσεις Γραφείου Τύπου

  • ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ   Εκπαιδευτικά προγράμματα για αλλοδαπούς καθηγητές γερμανικής   Το Υπουργείο Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας, σε συνεργασία με τη Γερμανική Παιδαγωγική Υπηρεσία Ανταλλαγών (PAD) διοργανώνουν προγράμματα επιμόρφωσης με θέμα «Εκπαιδευτικά προγράμματα για αλλοδαπούς καθηγητές γερμανικής γλώσσας». Απευθύνονται σε καθηγητές γερμανικής γλώσσας, δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, Α΄/θμιας και Β΄/θμιας Εκπ/σης. Οι καθηγητές που θα επιλεγούν, θα παρακολουθήσουν επιμορφωτικά μαθήματα : 1. Διάρκειας τριών (03) εβδομάδων ή 2. Διάρκειας δύο (02) εβδομάδων. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συμπληρώσουν και να αποστείλουν την αίτηση συμμετοχής στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου: ku-s1@athe.diplo.de, μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου 2015. Έντυπα αιτήσεων είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της Γερμανικής Πρεσβείας: http://www.ellada.diplo.de. Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να απευθύνονται στη Γερμανική Πρεσβεία της Αθήνας. Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.  

  •   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                       Ομιλία Αναπληρωτή Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας κ. Κ.Φωτάκη στη συνάντηση με τους εκπροσώπους του Τύπου    Η θέσπιση της θέσης Αναπληρωτή Υπουργού Έρευνας και Καινοτομίας σηματοδοτεί την πρόθεση της κυβέρνησης να δοθεί έμφαση στην Έρευνα και στην Καινοτομία. Στόχος είναι η Έρευνα να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης, ο οποίος όμως θα υλοποιηθεί μαζί και για την κοινωνία. Να μην είναι αποκομμένος από ό,τι συμβαίνει σε αυτήν. Βασικές προϋποθέσεις για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι η άμεση διασύνδεση της Έρευνας με την Παιδεία και τον Πολιτισμό. Και στη βάση αυτή θα προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε αυτό που αποκαλείται ενιαίος χώρος Έρευνας και Παιδείας.   Για να πετύχει αυτό το εγχείρημα είναι επίσης σημαντική η επιδίωξη της επιστημονικής ποιότητας και αριστείας. Σε αυτό το σημείο μπορώ να πω ότι η ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα της χώρας, σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό, έχει πετύχει και είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική στον διεθνή χώρο.   Από την άλλη μεριά η μετάφραση της γνώσης που προκύπτει από την επιστημονική έρευνα σε πλούτο, συνδέεται πάρα πολύ με τις πολιτικές που ακολουθούνται για να φτάσει κανείς από την έρευνα, διασχίζοντας ολόκληρη την αλυσίδα της καινοτομίας, δηλαδή από τη βασική και εφαρμοσμένη έρευνα στην τεχνολογία, να δημιουργήσει καινοτόμα προϊόντα και πλούτο. Και ταυτόχρονα συνδέεται και με τις πολιτικές που θα πρέπει να εφαρμοστούν ώστε αυτός ο πλούτος που προκύπτει να επιστρέψει στην κοινωνία.   Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα για πολλές χώρες και αποτελεί τη βάση αυτού που έχει προκαλέσει το λεγόμενο «ευρωπαϊκό παράδοξο» δηλαδή την ύπαρξη υψηλής ποιότητας επιστημονικής δραστηριότητας στην Ευρώπη αλλά ανεπαρκή αξιοποίησή της . Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο σε χώρες όπως η δική μας.   Είναι πολλά τα σημεία που πρέπει κανείς να προσέξει για να πετύχει αυτό το εγχείρημα. Πώς δηλαδή θα μπορέσει να δημιουργήσει η έρευνα και η καινοτομία ένα πρόσθετο πυλώνα ανάπτυξης της χώρας, έναν πυλώνα που δεν είναι αυτή τη στιγμή ορατός, αλλά που μπορεί να βασιστεί στο πολύ αξιόλογο ακαδημαϊκό και ερευνητικό προσωπικό που διαθέτει η χώρα και με τις κατάλληλες θεσμικές αλλά και οικονομικές παρεμβάσεις να προχωρήσουμε με αποτελεσματικό τρόπο σε αυτήν την κατεύθυνση, δηλαδή την αξιοποίηση του ερευνητικού προϊόντος που παράγεται. Ορισμένες πρακτικές επείγουσες ανάγκες αφορούν άμεσα την εξασφάλιση της λειτουργικότητας των ερευνητικών φορέων. Συγκεκριμένα ο νόμος για την Έρευνα που ψηφίστηκε τον Δεκέμβρη, για διάφορους λόγους παρουσιάζει σοβαρά κενά που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης. Μέλημά μας, όπως ανέφερε και ο Υπουργός, σε έναν ενδιάμεσο νόμο που θα κατατεθεί από το Υπουργείο, ν΄ αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα ούτως ώστε να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα των φορέων που επιτελούν έρευνα στη χώρα και στη συνέχεια να κινηθούμε προς τη δημιουργία ενός νέου νόμου για την Έρευνα με γνώμονα την παραπάνω προσέγγιση και τα νέα δεδομένα για την αναβάθμισή της.   Απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Φωτάκης τόνισε:   Το θέμα της διαμόρφωσης ερευνητικής και γενικότερα επιστημονικής κουλτούρας είναι πολύ σημαντικό να συμβαίνει από πολύ πρώιμο στάδιο. Έχει πολύ σημασία η απομυθοποίηση αυτού που λέμε επιστήμη και τεχνολογία και έχει ήδη συζητηθεί με συνεργάτες για το πώς μπορεί αυτή η κουλτούρα να δημιουργείται στα παιδιά.   Όσον αφορά συγκεκριμένες παρεμβάσεις που θα αντιμετωπιστούν σε αυτόν τον ενδιάμεσο νόμο που τον βλέπουμε σε έναν ορίζοντα ενός μήνα περίπου, αφορούν θέματα μεταβατικών διατάξεων και που αποτελούν αγκυλώσεις για τη λειτουργία των Ερευνητικών Κέντρων. Για παράδειγμα από τις 8 Δεκεμβρίου που ψηφίστηκε ο παρών νόμος έχει καταργηθεί το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας και Τεχνολογίας χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη για μεταβατικές διατάξεις που αφορούν το έργο που επιτελεί. Τέτοιου τύπου ατέλειες δημιουργούν καταστάσεις που εγείρουν έννομα συμφέροντα και εμπόδια στη λειτουργία των Ερευνητικών Κέντρων.   Θα ήθελα απερίφραστα να τονίσω ότι η δημόσια χρηματοδότηση της Έρευνας είναι απαραίτητο να υπάρχει και να αυξηθεί. Δεν μπορεί να υπάρχει μόνο αυτοχρηματοδότηση και το επιθυμητό είναι να υπάρχει το κατάλληλο μίγμα δημόσιας και ιδιωτικής χρηματοδότησης ανάλογα με το τι στοχεύουμε, με το τι προγράμματα αναπτύσσονται. Τέλος θα ήθελα να αναφέρω ότι παρά την διαχρονική προσπάθεια απαξίωσης των δημόσιων ερευνητικών κέντρων και πανεπιστημίων, κάποια πρόσφατα στοιχεία όσον αφορά την ανταγωνιστικότητά τους μέσα στο 7ο πρόγραμμα πλαίσιο της Ε.Ε, όπου υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και αξιολόγηση από διεθνείς επιτροπές, οι ερευνητές της χώρας στα Πανεπιστήμια, τα Ερευνητικά Κέντρα και τον ιδιωτικό τομέα, κατάφεραν να προσελκύσουν χρηματοδοτήσεις ύψους 989 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ένα ποσοστό 2,2 % του συνολικού προϋπολογισμού του 7ου προγράμματος πλαισίου και είναι πολλαπλάσιο αυτού που συνεισφέρει η χώρα. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει τον δυναμισμό και την ανταγωνιστικότητα της επιστημονικής κοινότητας της χώρας στην οποία μπορεί να βασιστεί, ανακόπτοντας τη διαρροή των επιστημόνων στο εξωτερικό. Για τους παραπάνω και άλλους πρόσθετους λόγους είναι σαφές ότι η Έρευνα δεν αποτελεί δαπάνη αλλά επένδυση για τη χώρα. Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.    

  • 800x600 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ    Συνάντηση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδη Μπαλτά με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο Β΄     Σε ιδιαίτερα καλό και αποδοτικό κλίμα πραγματοποιήθηκε σήμερα Τετάρτη  25 Φεβρουαρίου  η πρώτη κατ’ ιδίαν συνάντηση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδη Μπαλτά με τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο Β΄  στην  Αρχιεπισκοπή Αθηνών. Μετά το πέρας της συνάντησης, η οποία διάρκεσε πάνω από μία ώρα, έγιναν δηλώσεις στους εκπροσώπους του Τύπου. «Η πρώτη γνωριμία με τον Μακαριότατο», δήλωσε ο υπουργός, «υπήρξε ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική. Είναι μεγάλη τιμή για εμένα προσωπικά,  και για το υπουργείο, που έκανα τη γνωριμία του. Πρόκειται για έναν άνθρωπο σαφή και  σοφό. Μου τόνισε ιδιαιτέρως την ανάγκη να ξεκινήσει ανάμεσα στο κράτος και την Εκκλησία ένας πραγματικός διάλογος. Υπενθυμίζω ότι έχει ήδη θεσμοθετηθεί μία επιτροπή πολιτείας-εκκλησίας σε υψηλό επίπεδο,  ώστε να συζητούμε συστηματικά τα προβλήματα των σχέσεων μεταξύ τους. Θα ενεργοποιήσουμε το διάλογο αυτό το συντομότερο δυνατό και θα βάλουμε σε τάξη τα πολλά και ενδιαφέροντα ζητήματα που έθεσε ο Αρχιεπίσκοπος, έτσι ώστε να συζητούνται κατά τρόπο εύλογο και να λύνονται κατά το δυνατόν σε συνάφεια με τις  κοινωνικές και λοιπές συνθήκες στη χώρα μας. Η επιτροπή  θα μελετήσει ένα- ένα τα ζητήματα. Την  προτεραιότητα τους  θα τη συζητήσουμε μετά την πρώτη συνεδρίαση της κοινής επιτροπής». Ο Μακαριώτατος δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος σήμερα, που δέχτηκα την επίσκεψη του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Όλοι γνωρίζουμε για τις εμπειρίες του, τη σοφία του  και τις γνώσεις του. Μας δόθηκε η ευκαιρία να κάνουμε μία σε βάθος συζήτηση γύρω από τα θέματα των σχέσεων κράτους και Εκκλησίας που μας απασχολούν.  Θα ξαναβρεθούμε και θα τα ξανασυζητήσουμε. Θέλω να τονίσω  ότι το πνεύμα της συνομιλίας μας ήταν άριστο και προοιωνίζεται καλές σχέσεις με αντίστοιχα αποτελέσματα».  Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ. Normal 0 false false false EL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";}

digital school2   sch   diavioumath   internetsafety