Get Adobe Flash player

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Από την εισαγωγή τις σελίδες: 8, 9, 10, 11, 12 (εκτός ii), 14, 15 (εκτός αντιπαράθεση Αθήνας – Σπάρτης και εξής), 22, 23.

Από πρωτότυπο κείμενο τις ενότητες: 36, 37, 39,40.

Από μεταφρασμένο κείμενο τις ενότητες: 34, 35, 38.

Ανακοινώσεις Γραφείου Τύπου

  •   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΟΜΙΛΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΑΝΔΡΕΑ ΛΟΒΕΡΔΟΥ, ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ Κύριε Πρόεδρε, είμαστε εδώ με τον Υπουργό, κ. Δερμεντζόπουλο και τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου, κ. Κυριαζή, είμαστε στην Ολομέλεια παρόντες σε κάθε επίκαιρη ερώτηση και υποσχεθήκαμε, προεδρεύοντος του κ. Δραγασάκη, πριν από 40 ημέρες περίπου, ότι θα είμαστε οποτεδήποτε μας καλεί το Σώμα και δεν θα επαναλάβουμε την πρακτική της κενής θέσης επί επικαίρων ερωτήσεων, ούτε την πρακτική της, χωρίς θέληση βέβαια, αδρανοποίησης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Αντίθετα, τις επόμενες εβδομάδες θα είμαστε σχεδόν δύο φορές την εβδομάδα μαζί. Εμείς ζητάμε, κύριε Πρόεδρε, αυτή τη στιγμή δυο συνεδριάσεις την επόμενη εβδομάδα για ενημέρωση, όπου η μία θα αφορά την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η δεύτερη θα αφορά κυρίως οικονομικά θέματα της εκπαίδευσης. Τη μεθεπόμενη εβδομάδα είναι λογικό ένα από τα δύο σχέδια νόμου, που έχουμε αποστείλει από προχθές στους Γραμματείς των Κοινοβουλευτικών Ομάδων των δύο συγκυβερνώντων Κομμάτων, στον κ. Μπούρα και τον κ. Ρήγα, να έρθει προς συζήτηση και ψήφιση. Το πρώτο σχετίζεται με το άτυπο συμβούλιο πρώην υπουργών Παιδείας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τρία άρθρα και τέσσερις τροπολογίες, η μία για τη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που θα μεταβούν σε ορεινές περιοχές ή στη νησιωτική Ελλάδα, στις περιοχές, δηλαδή, όπου το Σύνταγμα, στο άρθρο 101 παράγραφος 4, επιβάλλει ειδική μεταχείριση, μια διάταξη που αφορά τα ιεροδιδασκαλεία της Θράκης - και που θέλαμε να συζητηθεί η συγκεκριμένη τροπολογία στο σημερινό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, αλλά δεν κατέστη δυνατόν - και δύο ακόμη διατάξεις, η μία εκ των οποίων είναι η κατάργηση νόμου του 2009, που επιτρέπει σε ορισμένα Πανεπιστήμια να μη δέχονται φοιτητές λόγω αναπηρίας. Η περίπτωση του τυφλού φοιτητή στη Θεσσαλονίκη έδειξε ότι οι πρακτικές των Πανεπιστημίων είχαν άκρη σε νόμο. Ο νόμος, βέβαια, δεν έπρεπε να εφαρμοστεί, γιατί είναι αντισυνταγματικός και θα έπρεπε τα Πανεπιστήμια, που είναι τόσο ευαίσθητα σε πολλά θέματα, μόνα τους να τον έχουν παραμερίσει. Αντίθετα, τον αξιοποίησαν, τον εκμεταλλεύτηκαν. Αυτή τη διάταξη θα την καταργήσουμε. Το άλλο σχέδιο νόμου είναι πολύ μεγάλο και αφορά τις θρησκευτικές κοινότητες, την απόκτηση νομικής προσωπικότητας του α΄ ή του β΄ βαθμού, υπό προϋποθέσεις από όλες τις θρησκευτικές κοινότητες που υπάρχουν εδώ. Πρόκειται για μια νομοθετική πρωτοβουλία δική σας, την οποία πήραμε έτοιμη, κάναμε ορισμένες απαραίτητες προσθήκες, μέσα από τον διάλογο με την Εκκλησία της Ελλάδος, το Άγιο Όρος και το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την φέρνουμε εδώ, εξασφαλίζοντας και τη συνέχεια της πολιτικής.Χθες είχαμε συνάντηση στο γραφείο του κ. Πρωθυπουργού με εξαμελή αντιπροσωπεία από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους και οι προτάσεις μας για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών και την αναβάθμιση της Αθωνιάδας Σχολής έγιναν δεκτές από τους εκπροσώπους της Ιεράς Κοινότητας. Θα σας ενημερώσουμε για αυτή τη διαδικασία, καθώς δεν είμαστε έτοιμοι ακόμα.Όσον αφορά στο θέμα ημερήσιας διάταξης, θα ήθελα να πω τα εξής: Το Μάιο η ηγεσία, στην οποία ανήκε και ο Σίμος Κεδίκογλου, με επικεφαλής τον κ. Αρβανιτόπουλο, και ακόμη Υφυπουργό τον κ. Γκιουλέκα, εισηγήθηκαν στην Ολομέλεια της Βουλής μια τροπολογία 16 άρθρων, ένα εκ των οποίων - το άρθρο 53 του νόμου 4264, είναι ο νόμος για τις λαϊκές αγορές και τα συναφή, το οποίο ετέθη και σε ονομαστική ψηφοφορία και ψήφισαν 149 νομίζω Βουλευτές, ενώ δεν το ψήφισαν 120 περίπου Βουλευτές, σημειωτέον ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε όλη την τροπολογία - δίνει δικαίωμα μεταγραφής. Το ψήφισα και εγώ. Το ψηφίσαμε οι πιο πολλοί. Η ψηφοφορία έγινε στις 4 Μαΐου. Δίνουμε δικαίωμα μεταγραφής σε μια σειρά κατηγοριών, συνάδελφοι και συγκεκριμένα σε πολύτεκνους, σε τρίτεκνους, σε ορφανούς από τον έναν ή και τους δύο γονείς ή σε τέκνα άγαμης μητέρας, με ένα ή δύο μη αναγνωρισθέντα τέκνα, γονείς, τέκνα, αδέλφια, συζύγους τυφλούς, κωφάλαλους, νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή πάσχουν από μυϊκή δυστροφία, τέκνα θυμάτων τρομοκρατίας, πολύδυμα τέκνα και λοιπά. Η, κατά τα ανωτέρω, μεταφορά της θέσης τους, μεταγραφή δηλαδή, πραγματοποιείται με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Υποδοχής. Αυτό ψηφίσαμε.Κύριε Κυριαζή, πόσα παιδιά θα μπουν στο Πανεπιστήμιο; ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ (Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων): Περίπου 85.000 με 100.000.ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ (Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Αυτοί θα μπουν. Από αυτούς η Βουλή δεν έχει εκτιμήσει – δεν το βρήκα στα Πρακτικά – πόσοι θα ζητήσουν μεταγραφή. Όμως δεν λέει ότι «δύνανται να ζητήσουν μεταγραφή», αλλά «δικαιούνται μεταγραφής». Αυτό έχει διαφορά. Το «δικαιούνται μεταγραφής» σημαίνει ότι η απόφαση του Τμήματος είναι μια διαπιστωτική. Δηλαδή, «διαπιστώνω ότι νομίμως ζητάς, διότι πράγματι συντρέχουν οι προϋποθέσεις και, άρα, διαπιστώνω τη μεταγραφή σου και σε εγγράφω στο Τμήμα μου». Είναι η οικονομική κρίση που σε πολλές οικογένειες κάνει ανεπίτρεπτη την κάλυψη των δαπανών σπουδών του παιδιού τους ή των παιδιών τους, που έφερε τη Βουλή να θεσπίσει αυτή τη διάταξη. Από όλες τις εκλογικές περιφέρειες το μεγάλο θέμα είναι αυτό. Δεν υπάρχει συνάδελφος εδώ που να μην γνωρίζει 1, 2,10, 100 ανθρώπους οι οποίοι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες που έχει η παραμονή ενός παιδιού σε άλλη πόλη που σπουδάζει στο εκεί Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι.. Υπό αυτήν την έννοια, είναι απολύτως κατανοητή και σωστή η επιλογή της πλειοψηφίας της Βουλής. Απολύτως. Έτσι έπρεπε να κάνουμε. Δεν βάλαμε, όμως, κάποιο όριο. Δηλαδή, εάν έχεις τρία, τέσσερα, πέντε παιδιά και είσαι εκατομμυριούχος, θα βάλεις το παιδί σου να κάνει δήλωση στο Πολυτεχνείο, στην Ιατρική, στην Νομική του Δημοκρίτειου και θα το φέρεις στην Αθήνα και κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και για τη Θεσσαλονίκη. Η δική μας παρατήρηση, ως νέα πολιτική ηγεσία, ήταν ότι δεν έχει προβλεφθεί κάτι μόνο για τους φτωχούς. Έτσι φέραμε τη διάταξη που ίσχυε το 2012 - 2013 για τα εισοδήματα μιας οικογένειας ανά μέλος της και είπαμε 9000 € κατά άτομο οικογένειας, αλλά τα τμήματα θα παίρνουν από αυτούς το 10% με τη σειρά των επιδόσεών τους. Δηλαδή, κάναμε μια πρόβλεψη μόνο για τους φτωχούς - και η έννοια του φτωχού σήμερα δεν ταυτίζεται με την έννοια του ανέργου, αλλά είναι ευρύτερη, τα μεσαία στρώματα, κατά την εφορία, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις σπουδές δύο και τριών παιδιών ή και ενός παιδιού - και βάλαμε και αυτό το κριτήριο, από το οποίο εμείς υπολογίσαμε ότι θα μας προκύψουν 300 μεταγραφές σε όλα τα Πανεπιστήμια. Κάναμε υπολογισμούς και ζητήσαμε από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία και τον κ. Γεωργίου να μας δώσει στοιχεία για το πόσοι τρίτεκνοι έχουν παιδιά στο Πανεπιστήμιο και δεν έχουν μόνο ένα. Ο κ. Γεωργίου μάς ανέφερε ότι δεν έχει τέτοιο στοιχείο. Άρα, δεν γνωρίζουμε η κατηγορία που εμφανίζεται πιο πληθωρική, οι τρίτεκνοι, πόσα μέλη οικογενειών έχουν που είναι στο Πανεπιστήμιο, άρα, και πόσα αιτήματα μεταγραφών θα έχουμε και υπολογίζουμε «με το μάτι», κύριε Πρόεδρε, τι θα συμβεί. Μας επιβεβαίωσε ότι το θέμα αφορά χιλιάδες το γεγονός της διαδικασίας ολοκλήρωσης της κατάθεσης των μηχανογραφικών, που τα παιδιά δηλώνουν – και φέτος έγινε ολοκληρωμένα, σωστά και αψεγάδιαστα λόγω της δικής σας και του κ. Κυριαζή δράσης, γιατί εμείς το παρακολουθήσαμε μόλις διορισθέντες. Ήταν, δηλαδή, ενδιαφέρον ότι η προθεσμία τελείωνε μέχρι Δευτέρα και την Παρασκευή είχε καταθέσει μηχανογραφικό μόλις το 25%. Περιμένανε. Γιατί τότε είχε αρχίσει και ένας διάλογος στα media αν θα έπρεπε, κατά παρεξήγηση ενός άθλιου τύπου που έγραψε κάτι, να βγάλουμε εμείς μια υπουργική απόφαση η οποία να ρυθμίζει πώς θα γίνουν οι μεταγραφές. Αφού η Βουλή έδινε το δικαίωμα μεταγραφής, τι θα πει υπουργική απόφαση; Θα μειώσει το δικαίωμα ή θα το αυξήσει; Όταν ένας Υπουργός εκδίδει μια κανονιστική πράξη, εφαρμόζει τον νόμο, δεν τον διευρύνει ή τον συστέλλει. Αυτά είναι παιδαριώδη και τα γράφει μόνο ή αδαής ή στημένος. Αυτό προκάλεσε μια συζήτηση, γιατί δεν έχει βγει η απόφαση, και περίμεναν. Την Παρασκευή, που βρισκόμουν στο Άγιο Όρος, βγήκα στο ραδιόφωνο του Alpha, στην κυρία Παπαδάκου, και είπα ότι δεν θα εκδοθεί υπουργική απόφαση, θα εκδοθεί μόνο για να καθορίσει τις λεπτομέρειες των διαδικασιών της μεταγραφής στο τέλος Σεπτεμβρίου, όταν θα γίνει η διαδικασία. Το βράδυ εκείνο οι δηλώσεις είχαν ξεπεράσει το 70%. Τη Δευτέρα υπέβαλαν και οι υπόλοιποι. Άρα, τα παιδιά και οι γονείς περίμεναν να δουν εάν θα ισχύσει αυτό. Μου είπαν ορισμένοι συνάδελφοι να βάλουμε αυτό το όριο του 10% και στο άρθρο 53, που δίνει το δικαίωμα της μεταγραφής. Εμείς είπαμε ότι δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό, δεν μπορούμε παραμονές των εκλογών η Βουλή να ψηφίζει αυτή τη ρύθμιση με ευρύτατη πλειοψηφία και μετά τις εκλογές να την παίρνει πίσω. Αυτά δεν μπορούν να συμβαίνουν σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Η Βουλή ζήτησε, στάθμισε, εκτίμησε και ψήφισε. Δεν είπε «4 Μαΐου έτσι και 30 Ιουνίου αλλιώς». Ακόμη περισσότερο, συνάδελφοι, εγώ, που έχω την ευθύνη της ψήφου μου, λέω ότι έκανα καλά, γιατί είναι μια πολύ κρίσιμη περίοδος. Συμφωνώ με την επιλογή μου. Εγώ σέβομαι τη γνώμη μου. Όμως, εάν οι φόβοι επαληθευτούν και υπάρξει εκείνο το κύμα των μεταγραφών από ορισμένα περιφερειακά πανεπιστήμια - τα οποία φοβούνται ότι θα απερημωθούν - σε ορισμένα πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. των κέντρων και νοώ ως κέντρα την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά και την Πάτρα - και η Πάτρα αποκτά αυτό το χαρακτήρα λόγω της κοντινής απόστασης από την Αθήνα - εμείς έχουμε προβλέψει πώς θα ρυθμίσουμε το θέμα.Προχθές ήμουν στο Χαροκόπειο. Το Χαροκόπειο έχει δύο Τμήματα που υπάρχουν και στην υπόλοιπη Πανεπιστημιακή Ελλάδα, το Τμήμα Πληροφορικής και το Τμήμα Γεωγραφίας και η εντύπωσή τους είναι ότι θα διπλασιαστεί ο αριθμός των φοιτητών τους, λόγω της εφαρμογής του άρθρου 53 του νόμου 4264/2014. Υπάρχουν Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια θεωρητικής κατεύθυνσης. Εκεί το πρόβλημα είναι χαλαρότερο. Υπάρχουν και άλλα, όμως, με εργαστήρια, όπου εκεί το πρόβλημα είναι οξύ. Τι πρέπει να κάνουμε; Κατ' αρχάς, πρέπει να περιμένουμε να δούμε ποιο είναι το πρόβλημά μας ακριβώς και τον αριθμό αυτού. Δηλαδή, πόσο φοιτητές θα ζητήσουν μεταγραφή. Πρέπει, όμως, να έχουμε αρχίσει να προετοιμαζόμαστε.Κοιτάξτε, το καλό ή κακό του εκπαιδευτικού συστήματος της Ελλάδας είναι ότι έχει εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια και κριτήριο την επίδοση. Έτσι είναι επί δεκαετίες. Το πλεονέκτημα αυτού του συστήματος είναι η αντικειμενικότητα και η έλλειψη διαβλητότητας και το μειονέκτημά του είναι αυτό που όλοι λέμε με την αποστήθιση και την ένταξη σε ένα Τμήμα με κριτήριο την επίδοση και όχι την επιθυμία.Η πόλη που θα σπουδάσεις εξαρτάται από την επίδοσή σου, αυτό είναι το σύστημά μας με δύο λέξεις. Έτσι τώρα αλλάζει, δηλαδή εάν μπαίνω στο Αιγαίο, στη Χίο επί παραδείγματι και έρχομαι στην Αθήνα με τη μετεγγραφή, είναι διαφορετικό σύστημα. Ένα παιδί που μάτωσε και μπαίνει στην Αθήνα ή στη Θεσσαλονίκη με απίστευτη επίδοση, κάθεται δίπλα και λογίζεται το ίδιο με ένα άλλο παιδί που δεν τα πήγε καλά και έρχεται με τη μετεγγραφή. Όλα αυτά συνεκτιμήθηκαν από τη Βουλή και από εμένα ως μέλος αυτής τον περασμένο Μάιο και καταλήξαμε στο ότι προηγείται η αδυναμία να σπουδάσει το παιδί. Αυτό προηγείται και αυτό είναι το μεγαλύτερο θέμα. Επιμένουμε σε αυτό και ας μην το βλέπαμε έτσι αλλαγή δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε διότι θα ήταν σαν να εμπαίζουμε το εκλογικό σώμα ή να κοροϊδεύουμε τις οικογένειες. Άρα θα το εφαρμόσουμε και το θέμα είναι να βρούμε λύσεις μαζί με όσους επιθυμούν να βοηθήσουν με μια έξυπνη και καλή ιδέα κ. Πρόεδρε. Μία λύση που θα ήταν πιθανώς εφαρμοστέα από εφέτος σε κάποια ΤΕΙ και ΑΕΙ, είναι για ορισμένα από αυτά τα παιδιά να εφαρμοστεί ο θεσμός της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Μου φέρατε την ιδέα για το ΤΕΙ της Καβάλας κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μια ιδέα θεσμική που αφορά γενικότερα τη διδασκαλία εξ αποστάσεως. Όχι βεβαίως τη μετατροπή του ΤΕΙ σε εξ αποστάσεως διδάσκοντος ιδρύματος, αλλά συνοδευτικά και για ένα μέρος των μαθημάτων να παρέχεται η δυνατότητα να παρακολουθούνται εξ αποστάσεως. Είναι μια λύση για όσους μπορούν και μιλούσα με τον Αντιπρόεδρο του ΤΕΙ Αθηνών τον κ. Λύτρα, ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι το δικό του τμήμα και κάποια ακόμη τμήματα μπορούν να προχωρήσουν σε αυτή τη λύση. Είναι μια ιδέα.Μια λύση απτή που εκτιμώ ότι θα δεχτείτε, είναι τα ιδρύματα που επιβαρύνονται να τα ενισχύσουμε οικονομικά με μια αλλαγή της ήδη λειψής χρηματοδότησης που αποφασίσαμε για το 2015. Μια χρηματοδότηση υπέρ των όσων επιβαρύνονται και αυτό για εμάς είναι μια διέξοδος. Από εκεί και πέρα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ακούμε τις προτάσεις σας, διότι δεν έχουμε σκεφτεί κάτι άλλο άμεσα εφαρμοστέο προς την κατεύθυνση της άμεσης επιτυχίας. Ταυτόχρονα για να κλείσω, έχουμε δύο τροπολογίες από εσάς: η μια τροπολογία με επικεφαλής το συνάδελφο κ Σταμενίτη και η δεύτερη με επικεφαλής το συνάδελφο κ. Τζαμτζή. Αυτές οι τροπολογίες λένε να πάμε και πίσω, αντιλαμβάνεστε όμως ότι δεν είναι δυνατόν να το κάνουμε αυτό. Το τόνισα και στην Ολομέλεια της Βουλής, ότι δεν γίνεται να το εφαρμόσουμε και αναδρομικά για τους επιτυχόντες πέρυσι. Εάν τα αιτήματα και οι μετεγγραφές είναι τόσες χιλιάδες όσες κάποιοι υπολογίζουν, αντιλαμβάνεστε ότι η σκέψη να πάμε και πίσω είναι απαγορευτική. Τέλος, υπάρχει και μια πρόταση για εγγραφή από Περιφερειακό σε Περιφερειακό Πανεπιστήμιο χωρίς περιορισμούς. Λόγου χάρη, φεύγω από το Ηράκλειο και πηγαίνω στην Αλεξανδρούπολη. Αυτό το πρότεινε Υπουργός και επίσης θέλουμε να το εφαρμόσουμε, πρώτα όμως θα θέλαμε να διαπιστώσουμε την ισχύουσα κατάσταση, όπως και την κατάσταση που πρόκειται να διαμορφωθεί από το Σεπτέμβριο και κατόπιν θα το εντάξουμε και αυτό. Είναι καλό αυτό και δεν αφορά το κέντρο. Γιατί δεν πάμε στη λογική της αμοιβαίας μετάθεσης και μεταφοράς θέσης από Αθήνα-Θεσσαλονίκη και τούμπαλιν; Το είχα σκεφθεί κι εγώ προσωπικά και μου είπαν ότι όσες φορές ίσχυσε αυτό – διότι ίσχυσε κατά το παρελθόν – υπήρχαν ορισμένες ιδιοφυίες που έδιναν εξετάσεις, επετύγχαναν και κατόπιν πουλούσαν τη θέση τους. Δυστυχώς το θέμα των μετεγγραφών ήταν γεμάτο διαφθορά και γεμάτο «κομπίνα». Ακόμα και στις περιπτώσεις των αναπήρων υπήρχε διαφθορά και γι’ αυτό προσθέσαμε στην τελευταία τροπολογία να είναι πιστοποιημένοι από το ΚΕ.Π.Α. Τώρα με το ζήτημα των εκπαιδευτικών και τις τοποθετήσεις, μας απειλεί το θέμα της επαπειλούμενης εγκυμοσύνης. Τα ξέρετε νομίζω αυτά και πραγματικά δεν θέλω να μεταφέρω το πρόβλημα στους πολίτες, αλλά οι πρακτικές των πολιτών, ορισμένες φορές σε αναγκάζουν να είσαι πιο αυστηρός και πιο προσεκτικός.Με συγχωρείτε πολύ, ακόμη και πολύ χαμηλό ποσοστό να είναι, αποτελεί θέμα. Έδωσε – πέτυχε και την επόμενη χρονιά δίνει σε άλλη σχολή. Θα σας παρακαλούσα εάν υπάρχουν κάποιες σκέψεις να κατατεθούν. Εμείς επιθυμούσαμε να μοιραστούμε μαζί σας το πρόβλημα και ήδη το ακούσατε. Διά της συνεδρίασης αυτής να ενημερωθούν και όσοι παρακολουθούν απ’ έξω λέγοντας ανακρίβειες και κάνοντας διάφορα σχόλια. Για να μην παρεξηγηθούμε, επιμένουμε στη ρύθμιση, πολύ καλά έκανε η Βουλή, πρέπει όμως να εφαρμοστεί και με τον κατάλληλο και ορθό τρόπο. Ευχαριστώ πολύ.    Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.    

  • Δελτίο Τύπου ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Απολύσεις θέλει να κάνει όποιος θέλει να ρίξει την Κυβέρνηση Απολύσεις θέλει να κάνει όποιος θέλει να ρίξει την Κυβέρνηση, τόνισε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό REALFM και στον δημοσιογράφο Άκη Παυλόπουλο. Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων υπογράμμισε: «Κανείς δεν βγήκε και να είπε ότι είναι υπέρ των απολύσεων και θέλει να τις κάνει όλες όσες ακόμη απομένουν». Δεν έχω ακούσει κανέναν. Ο κ. Μητσοτάκης δεν λέει ότι είναι υπέρ. Τον άκουσα να λέει προχθές ότι «θα ήμουν ο ευτυχέστερος των ανθρώπων να μην γίνουν οι υπόλοιπες απολύσεις». Ο κ. Λοβέρδος επιπλέον τόνισε για την στάση της χώρας απέναντι στις συμφωνίες που έχει συνάψει: «Η στάση που θα κρατήσουμε, θα είναι στάση ευθύνης. Προσαρμοστήκαμε περισσότερες πολιτικές δυνάμεις της μιας σε μια προοπτική ευθύνης» Ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων απάντησε σε ερωτήσεις: Για το αν υπάρχει κυβερνητική κόντρα μεταξύ των δύο συγκυβερνόντων κομμάτων: «Είμαστε δύο διαφορετικά κόμματα, δύο πολιτικοί χώροι. Δεν σταθήκαμε μαζί στην αντιμετώπιση της κρίσης το 2010, 2011 το 2012 ακόμα μέχρι την μέση της χρονιάς, Συνεπώς, όσο γυρίζουμε προς τα πίσω βρίσκουμε λόγους ο ένας και ο άλλος να εκφράσουμε διαφωνίες ως προς τις απόψεις μας για το που πρέπει να πάει η χώρα. Αυτό δεν γίνεται για ιστορικούς λόγους , αυτό το προκαλεί και η σημερινή πορεία των πραγμάτων. Υπάρχουν θέματα που τα δυο διαφορετικά αυτά πολιτικά κόμματα που συγκυβερνούν διαμορφώνουν διαφορετικές απόψεις για το άμεσο μέλλον και είναι λογικό θεωρώ, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κάτι το ιδιαίτερο σοβαρό για την χώρα υπάρχει , είναι πολύ φυσικό, να αναζητούμε κοινή συνισταμένη μετά από διάλογο και μετά από τριβές και συγκρούσεις, δεν είναι θέλω να πω κάτι παράδοξο ή περίεργο αυτό που συμβαίνει . Και στο ανώτατο επίπεδο, τη συνάντηση Σαμαρά- Βενιζέλου, λύνονται τα προβλήματα αυτά, εξομαλύνονται οι διαφορετικές στάσεις, πόσο μάλλον τώρα που ό,τι γίνεται κ. Παυλόπουλε αφορά όχι την επαναδιαπραγμάτευση ή τη διαπραγμάτευση ενός νέου συμφώνου με την Ε.Ε. και τους άλλους, αλλά για την εφαρμογή και κατά την εφαρμογή υπάρχουν προσαρμογές με όποιον από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο συζητήσετε, θα σας πει ότι ναι, πράγματι ανά τρίμηνο επικαιροποιούμε το πρόγραμμα αφαιρώντας ή προσθέτοντας .Στο πλαίσιο αυτό και όχι με διάθεση να κάνει κάνεις ανταρτικό και να δημιουργήσει προβλήματα στη χώρα στο πλαίσιο αυτό είναι λογικό, ας πούμε στο θέμα των απολύσεων, να μπορούμε να βρούμε ένα άλλο επίπεδο εφαρμογής των συμφωνιών μας, όχι αθέτησης των συμφωνιών μας, ένα άλλο επίπεδο εφαρμογής συμφωνιών μας. Λόγου χάρη έχουν αποχωρήσει πολύ περισσότεροι από 150.000 υπάλληλοι από το Δημόσιο τα τελευταία χρόνια και το ελληνικό Δημόσιο είναι ένα από τα πέντε φθηνότερα αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή εδώ έχει εφαρμοστεί το πρόγραμμα δεν είναι ότι δεν έχει εφαρμοστεί. Στην κατάληξή του και για 3.000 ακόμη απολύσεις μπορεί να υπάρξει συζήτηση της Ελληνικής Κυβέρνησης στο ανώτατο επίπεδό της και να υπάρξει μια λύση. Για το αν οι θυσίες του ελληνικού λαού δεν πιάνουν τόπο: «Θέλω να είμαι λίγο σαφής. Υπάρχουν δυο θέματα: το ένα θέμα είναι το δημόσιο χρέος το οποίο θα παλέψουμε να διευθετηθεί ανακουφίζοντας την Ελλάδα και τους πολίτες τα επόμενα χρόνια. Αυτό είναι το σοβαρότερο πολιτικό θέμα που έχει η Ελλάδα και θα τρέξει τους επόμενους μήνες. Το άλλο θέμα που θέσατε σε ό,τι αφορά τους όρους της συμφωνίας σε σχέση με τις απολύσεις όπου εγώ δεν βλέπω κάποιο μέλος της Κυβέρνησης να λέει ότι θέλει να κάνει απολύσεις. Απολύσεις θέλει να κάνει όποιος θέλει να ρίξει την Κυβέρνηση. Πείτε μου εσείς έναν που να βγήκε και να είπε ότι «εγώ είμαι υπέρ των απολύσεων και θέλω να τις κάνω όλες όσες ακόμη απομένουν». Δεν έχω ακούσει κανέναν. Πιστεύω ότι υπάρχει περιθώριο στο υψηλότερο επίπεδο της διαπραγμάτευσης να υπάρξουν λύσεις στο θέμα των απολύσεων. Ο κ. Μητσοτάκης δεν λέει ότι είναι υπέρ. Τον άκουσα να λέει προχθές ότι «θα ήμουν ο ευτυχέστερος των ανθρώπων να μην γίνουν οι υπόλοιπες απολύσεις». Στέκομαι στο ότι όταν ερωτήθηκε αν είναι υπέρ των υπολοίπων απολύσεων είπε πως τα συζητάει και πως θα ήταν ο τελευταίος που θα το θα ήθελε. Από εκεί και πέρα είναι το πρόγραμμα και κοιτάει τα πράγματα από τη δική του σκοπιά. Θέλω επί τη ευκαιρία να πω γιατί ακούστηκαν αυτές τις μέρες διάφορα, πιστεύω ότι όλα θα εξομαλυνθούν ότι η σημερινή συνάντηση θα είναι σημαντική, αλλά ωστόσο εγώ στηρίζω τον κ. Κεγκέργολου σε όσα είπε τις περασμένες μέρες και έγινε ένας Υφυπουργός που μπήκε στο στόχαστρο κάποιων. Θέλω να μην χάσω την εκπομπή σας κ. Παυλόπουλε να αξιοποιήσω την εκπομπή σας και να πω ότι στηρίζω τον συνάδελφό μου σε αυτά τα οποία είπε προχθές και για τα οποία δέχτηκε σφοδρή κριτική. Δεν πρόκειται να κάνω αναπαραγωγή μιας αντιπαράθεσης που υπήρξε πράγματι με τον κ. Μητσοτάκη, αλλά δεν είχε κανένα προσωπικό χαρακτήρα και η οποία έχει μάλιστα διευθετηθεί με ένα άριστο τρόπο. Θέλω όμως να πω ότι κανένας, μα κανένας από όσους τουλάχιστον έχω ακούσει να εκφράζονται δημοσίως δεν είναι υπέρ των απολύσεων και από εκεί και πέρα η άποψη ότι για τα θέματα της αύξησης των δόσεων σε αυτούς που χρωστούν στην Εφορία, στα ασφαλιστικά Ταμεία για το θέμα των υπολοίπων απολύσεων, για το θέμα των απολύσεων στον ιδιωτικό τομέα υπάρχουν ανοιχτά κάποια πράγματα που πιστεύουμε ότι η διαπραγμάτευση στο ανώτατο επίπεδό της τις επόμενες εβδομάδες του καλοκαιριού, θα τα λύσει και αυτή θα είναι μια καλή προοπτική Για το αν θα πετύχει η διαπραγμάτευση με τους δανειστές: «θα πετύχουμε στη διαπραγμάτευση. Γιατί και λάθη ομολογούνται και είναι πολλά τα επιτεύγματά μας και είναι απαρέγκλιτη, σταθερή και επί τέσσερα χρόνια με αιματηρές θυσίες, άλλες εκ των οποίων ήταν οικειοθελείς στην αρχή, άλλες εκ των οποίων είχαν απέναντι όλη την κοινωνία. Τα θυμόμαστε καλά.  Άλλο ήταν το κλίμα το ’10 που υπήρχε μια ελπίδα και άλλο ήταν του ’11 ή του ’12. Δηλαδή κάποια στιγμή ο ελληνικός λαός είπε «ναι, να βοηθήσω». Μετά δεν ήθελε. Παρ' όλα αυτά η στάση του κατά τις εκλογές ήταν στάση ώριμη, παρ' όλα τα προβλήματά του. Περάσαμε τέσσερα αιματηρά χρόνια και έχουμε δικαίωμα ως μια χώρα πολύ συνεπής να ζητάμε την εξομάλυνση του προγράμματος εκεί όπου αυτό έχει από τη δική μας πλευρά αναδείξει δυσκολίες». Για την αποχώρηση της τρόικας από την Ελλάδα: «Όχι να φύγει, να τη διώξουμε. Αλλά προ των εκλογών του ’12 είχα ερωτηθεί από την «Καθημερινή» τότε και είχα πει αυτό που είπα στη «RealNews». Τώρα ακούγεται αυτό που λέω, τότε δεν ακουγόταν. Δηλαδή παρ' ότι ήταν κυριακάτικο φύλλο δεν είχε δοθεί σημασία, ήμουν Υπουργός και δεν είχε δοθεί σημασία. Αυτό το σκηνικό των ταξιδιών της τρόικας εδώ, των συζητήσεων υπό την κάλυψη των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης δεν βοηθάει. Υπάρχει ένα ζήτημα που σχετίζεται και με την αξιοπρέπειά μας. Αλλά κι ένα θέμα που σχετίζεται με τον τρόπο της λειτουργίας μας. Και η ουσία όμως, ο συμβολισμός και η ουσία. Είναι άλλο εποπτεία και άλλο επιτήρηση. Η επιτήρηση είναι μια θεσμική διαδικασία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, διεξάγεται στις Βρυξέλλες και από τις Βρυξέλλες. Η εποπτεία, με τη μορφή που πήρε στην Ελλάδα, μετά από τέσσερα χρόνια δικαιούμαστε να ζητήσουμε να αλλάξει. Και είναι ζήτημα νομίζω λίγου χρόνου, εγώ είμαι από τους ανθρώπους που σέβονται το πρόγραμμα και το εφαρμόζει. Είμαι από τους ανθρώπους που παράγουν -κατά την ταπεινή μου άποψη και κατά τη βούληση του λαού που με εκλέγει- σταθερότητα. Δεν πρόκειται από εμένα να ακούσετε πράγματα που θα οδηγήσουν τη χώρα στα βράχια. Αλλά υπάρχουν ανάγκες που πιστεύω ότι η Κυβέρνηση στο υψηλότερο επίπεδό της μπορεί να τις αντιμετωπίσει προς το συμφέρον και της χώρας και του προγράμματος αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.             Εάν αυτό γίνει και πάει καλά πιστεύω ότι διαμορφώνονται προϋποθέσεις να βγάλουμε και Πρόεδρο Δημοκρατίας, να βρεθούν οι 180 βουλευτές που θα που ναι σε μια εξαιρετικά καλή πρόταση. Αν προχωρήσουμε τους επόμενους μήνες με συγκρούσεις για τέτοια θέματα και αδυναμία της αγοράς να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στα ασφαλιστικά Ταμεία –λέω αυτό το οποίο ξέρω καλύτερα γιατί τα φορολογικά δεν τα ξέρω και τόσο, αλλά τα ασφαλιστικά τα ξέρω καλά- εάν πάμε με αδυναμία να λύσουμε τέτοιου είδους προβλήματα, μην ξεχνάτε ότι ο Πρωθυπουργός έχει υποσχεθεί προ των εκλογών τον συμψηφισμό του ΦΠΑ τον Σεπτέμβριο. Και αυτό είναι ένα μέτρο πάρα πολύ καλό μέτρο που πρέπει να γίνει. Αν αυτά προχωρήσουν, νομίζω ότι θα πάμε με ψηλά το κεφάλι και θα έχουμε πιθανότητες να κάνουμε νίκες πολλές. Αν αυτά δεν πάνε καλά, πιστεύω ότι θα πρέπει και όλοι οι συνάδελφοι σήμερα που συγκρούονται δημοσίως ίσως όχι με τόσο καθαρό πεδίο πολιτικής προοπτικής, θα πρέπει να σκεφτούμε όλοι μαζί ποιο είναι το αύριο. Δεν είναι εύκολο το αύριο.             Γι' αυτό λοιπόν για μας κάθε συνάντηση Σαμαρά με τον Βενιζέλο έχει μια σημασία. Περιμένουμε ορισμένες αποφάσεις να τις πετύχουμε κεντρικά, ο χρόνος αυτής της διαπραγμάτευσης είναι τώρα, είναι ο Ιούλιος και ο Αύγουστος δηλαδή και νομίζω και ελπίζω ότι όλα θα πάνε καλύτερα. Δεν μπορώ να λέω μεγάλες κουβέντες, έχω αρκετή εμπειρία που να μη μου επιτρέπει να είμαι επιπόλαιος ή δημαγωγός». Για το αν πρέπει η Ελλάδα να καταγγείλει μονομερώς τις συμφωνίες της: «Η στάση που θα κρατήσουμε, θα είναι στάση ευθύνης. Προσαρμοστήκαμε περισσότερες πολιτικές δυνάμεις της μιας σε μια προοπτική ευθύνης. Θέλω να σας πω και να σας θυμίσω ότι η Νέα Δημοκρατία το ’11 και το ’12 μέχρι βέβαια να αναλάβει την κυρία ευθύνη τον Ιούνιο του ’12 έπαιζε το ρόλο που παίζει ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα απέναντι στη Νέα Δημοκρατία. Ήταν απέναντι, δημιούργησε το αντιμνημονιακό λεγόμενο μέτωπο που κατά τη γνώμη μου δεν υπήρξε ποτέ και έκανε μια πολύ σκληρή αντιπολίτευση στην Κυβέρνηση Παπανδρέου, τουλάχιστον από το Μάιο του ’10 και μετά. Όμως η Νέα Δημοκρατία ευθυγραμμίστηκε στην ανάγκη για ανάληψη ευθυνών και θεωρώ ότι έχουμε τώρα κάποιο καιρό κοινής δράσης σε αυτή την προσπάθεια ένα μήνα έχω που είμαι αλλά είμαι αρκετά μαχητικός κ. Παυλόπουλε, πιστεύω ότι το καλό σενάριο είναι το πρώτο σενάριο και δεν θέλω να απασχολώ τους Έλληνες πολίτες με το τι θα κάνουμε εάν τα πράγματα αυτά δεν πάνε καλά. Εμείς πιστεύουμε ότι θα πάνε καλά τις επόμενες εβδομάδες και θα είμαστε σε θέση το Σεπτέμβριο να πούμε ότι με δυο, τρία μέτρα –μην φαντάζεστε τίποτε υπερβολικό- σαν κι αυτά που σας είπα, προχωράμε στην επόμενη μέρα».   Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

  • Δελτίο Τύπου Σύσκεψη με αντιπροσωπεία του Αγίου Όρους στο Μέγαρο Μαξίμου     Παρουσία του Πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου σύσκεψη με αντιπροσωπία του Αγ. Όρους. Στην σύσκεψη παρέστησαν ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Ανδρέας Λοβέρδος, ο Υφυπουργός Οικονομικών, Γιώργος Μαυραγάνης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, ο διευθυντής του Πρωθυπουργικού Γραφείου, Κώστας Μπούρας, ο Διοικητής του Αγίου Όρους, Αρίστος Κασμίρογλου και οι αντιπρόσωποι των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους.      Στην σύσκεψη συζητήθηκαν εκπαιδευτικά και οικονομικά θέματα που απασχολούν το Άγιον Όρος και στα περισσότερα από αυτά θα δοθούν λύσεις. Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

digital school2   sch   diavioumath   internetsafety