Get Adobe Flash player

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2012-2013

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Από την εισαγωγή τις σελίδες: 8, 9, 10, 11, 12 (εκτός ii), 14, 15 (εκτός αντιπαράθεση Αθήνας – Σπάρτης και εξής), 22, 23.

Από πρωτότυπο κείμενο τις ενότητες: 36, 37, 39,40.

Από μεταφρασμένο κείμενο τις ενότητες: 34, 35, 38.

Ανακοινώσεις Γραφείου Τύπου

  •     Δελτίο Τύπου   Προγράμματα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014   Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014   Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής   Α. Πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014. α) Στις 21 Μαΐου λήγουν τα μαθήματα του σχολικού έτους 2013-2014 . β) Οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄) για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα αρχίσουν την Τετάρτη 28-5-2014, ενώ οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων των ημερήσιων και εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄) θα αρχίσουν την Πέμπτη 29-05-2014. Οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων θα ξεκινήσουν το Σάββατο 21-6-2014. Η Υγειονομική Εξέταση και Πρακτική Δοκιμασία των υποψηφίων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) θα διεξαχθεί από 23-6-2014 ως και 4-7-2014. Τέλος, οι επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις των ΓΕΛ θα αρχίσουν την Πέμπτη 19-6-2014. γ) Οι απολυτήριες εξετάσεις για τα μαθήματα που εξετάζονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας για την Γ΄ τάξη των ημερήσιων και τη Δ΄ τάξη των εσπερινών Γενικών Λυκείων θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 13-6-2014 για όσους θα έχουν συμμετάσχει στις πανελλαδικές και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά. δ) Οι απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄ και Β΄) σε επίπεδο σχολικής μονάδας θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 20-6-2014 και θα διενεργηθούν με βάση το πρόγραμμα που καταρτίζει το κάθε λύκειο χωριστά. Συνημμένα ανακοινώνεται το πλήρες πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014 και αναλυτικά : 1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ) 2. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) 3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ) 4. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2014 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄)   Β. Γενικότερος προγραμματισμός για τις διαδικασίες εισαγωγής Στις αρχές Μαΐου, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα αποκτήσουν το δελτίο εξεταζομένου, με το οποίο θα προσέρχονται στο εξεταστικό κέντρο κατά τις ημέρες των εξετάσεων. Στο δελτίο εξεταζομένου θα αναγράφεται και το συγκεκριμένο εξεταστικό κέντρο, στο οποίο θα πρέπει οι υποψήφιοι να προσέρχονται για την εξέταση στα πανελλαδικά μαθήματα ή σε τυχόν ειδικά μαθήματα. Στα μέσα Ιουνίου, όλοι οι υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, στο Λύκειο στο οποίο υπέβαλαν την Αίτηση-Δήλωση του Φεβρουαρίου, θα προσέλθουν για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), για να τον χρησιμοποιήσουν κατά την ηλεκτρονική υποβολή του μηχανογραφικού τους δελτίου. Η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου. Το έντυπο μηχανογραφικό δελτίο θα έχει ήδη ανακοινωθεί από το Μάιο. Οι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) θα μπορούν να αποκτούν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password) σε όποιο Λύκειο τους εξυπηρετεί. Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι αυτοί εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις θα αποκτήσουν ενδοσχολικό απολυτήριο (εκτός αν είναι ήδη απόφοιτοι) και θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο στις αρχές Σεπτεμβρίου. Για όλες τις παραπάνω διαδικασίες οι υποψήφιοι θα ενημερώνονται από τα Λύκειά τους με σχετικές εγκυκλίους. Παράλληλα, ενημερωτικό υλικό, εγκύκλιοι, υποδείγματα κλπ θα αναρτώνται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. Ακολουθεί σε 4 συνημμένους πίνακες το αναλυτικό πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων 2014.                                   1.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ) 2.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) 3.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ 2014 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 2014 ΓΙΑ ΓΕΛ & ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΕΣ Α΄ & Β΄) ΚΑΙ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑ Β΄) ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΗΣ   ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 28-5-2014 -ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30-5-2014 -ΒΙΟΛΟΓΙΑ -ΦΥΣΙΚΗ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ -ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 2-6-2014 -ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ) ΤΕΤΑΡΤΗ 4-6-2014 -ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -ΒΙΟΛΟΓΙΑ -ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ -ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ) ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6-6-2014 -ΛΑΤΙΝΙΚΑ -ΧΗΜΕΙΑ -ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ -ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ) ΤΡΙΤΗ 10-6-2014 -ΙΣΤΟΡΙΑ -ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ) ΠΕΜΠΤΗ 12-6-2014 -ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ                                      Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΕΜΠΤΗ 29-5-2014 -ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΡΙΤΗ 03-6-2014 -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ι ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13-6-2014 -ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ -ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ -ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΙΙ -ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ -ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΙΙ ΣΑΒΒΑΤΟ 14-6-2014 -ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΙΙ -ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ -ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ -ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ -ΑΝΘΟΚΗΠΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ -ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΔΕΥΤΕΡΑ 16-6-2014 -ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ -ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ -ΑΓΩΓΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ -ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ -ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΤΡΙΤΗ 17-6-2014 -ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ -ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ -ΦΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ -ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ -ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ-ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 18-6-2014 -ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ -ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΚΤΥΠΩΣΕΩΝ -ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ Ι -ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ -ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΠΙΟΥ ΠΕΜΠΤΗ 19-6-2014 -ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ -ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΨΥΞΗΣ -ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ ΙΙ -ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ   Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. κοινή για τους υποψήφιους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από τα μαθήματα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο και Γραφιστικές Εφαρμογές, για τα οποία η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες. Οι υποψήφιοι των Εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α΄) εξετάζονται μόνο στα μαθήματα γενικής παιδείας Νεοελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά Ι. Όπως είναι γνωστό, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ-Β΄ εξετάζονται πανελλαδικά σε 4 ή 5 μαθήματα σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΓΕΛ και σε 2 μαθήματα ειδικότητας σε θέματα και εξεταστικά κέντρα κοινά με τα ΕΠΑΛ-Α΄. ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ (ΓΕΛ)   ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΕΜΠΤΗ 19-6-2014 -ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20-6-2014 -ΒΙΟΛΟΓΙΑ -ΦΥΣΙΚΗ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ -ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 21-6-2014 -ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ) ΔΕΥΤΕΡΑ 23-6-2014 -ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ -ΒΙΟΛΟΓΙΑ -ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ -ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ) ΤΡΙΤΗ 24-6-2014 -ΛΑΤΙΝΙΚΑ -ΧΗΜΕΙΑ -ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ -ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΧΝ/ΓΙΑΣ & ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΥΚΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ) ΤΕΤΑΡΤΗ 25-6-2014 -ΙΣΤΟΡΙΑ -ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ (ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ) ΠΕΜΠΤΗ 26-6-2014 -ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 17:00 μ.μ., κοινή για τους υποψήφιους ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 16:30 μ.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες. Στις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις προσέρχονται μόνο όσοι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, αποδεδειγμένα λόγω ασθένειας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, δεν έλαβαν μέρος ή διέκοψαν την εξέτασή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις του Μαΐου-Ιουνίου, αφού θα έχουν προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο Λύκειο φοίτησης τους εντός τριών ημερών από την ημέρα εξέτασης που απουσίασαν. Εξεταστικά Κέντρα ορίζονται ΜΟΝΟ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο μάθημα των επαναληπτικών πανελλαδικών και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί από το Λύκειό τους.   Τέλος, αν υπάρξει υποψήφιος που θα έχει παραπεμφθεί στις επαναληπτικές εξετάσεις των ΓΕΛ και την ίδια ημέρα θα εξεταστεί και στο ειδικό μάθημα των Αγγλικών, τότε αυτός ο υποψήφιος θα εξεταστεί στα Αγγλικά σε εξεταστικό κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων. ΗΜΕΡΑ ΗΜΕΡ/ΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑ ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΣΑΒΒΑΤΟ 21-6-2014 ΑΓΓΛΙΚΑ 10.00 π.μ. ΔΕΥΤΕΡΑ 23-6-2014 ΓΑΛΛΙΚΑ 08.30 π.μ. ΤΡΙΤΗ 24-6-2014 ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ 08.30 π.μ ΤΕΤΑΡΤΗ 25-6-2014 ΑΡΜΟΝΙΑ 08.30 π.μ. ΠΕΜΠΤΗ 26-6-2014 ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ 08.30 π.μ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27-6-2014 ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ 08.30 π.μ ΣΑΒΒΑΤΟ 28-6-2014 ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 08.30 π.μ ΔΕΥΤΕΡΑ 30-6-2014 ΙΤΑΛΙΚΑ 08.30 π.μ ΙΣΠΑΝΙΚΑ 16.00 μ.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης : μέχρι τις 08.00 π.μ. για τα μαθήματα με ώρα εξέτασης 08.30 π.μ., μέχρι τις 09.30 π.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 10.00 π.μ. και μέχρι τις 15.30 μ.μ. για το μάθημα με ώρα εξέτασης 16.00 μ.μ. Η διάρκεια εξέτασης για τα μαθήματα: - των ξένων γλωσσών και της Αρμονίας είναι τρεις (3) ώρες, - των Σχεδίων ( Ελεύθερο και Γραμμικό) είναι έξι (6) ώρες, - του ειδικού μαθήματος «ΕΛΕΓΧΟΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ» είναι περίπου είκοσι (20) λεπτά. Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ θα εξεταστούν γραπτώς στα Αγγλικά σε εξεταστικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα, ενώ στα υπόλοιπα ειδικά μαθήματα σε εξεταστικά κέντρα ΜΟΝΟ σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Όσοι υποψήφιοι συμμετάσχουν σε κάποιο ειδικό μάθημα και γι αυτό το λόγο απουσιάσουν, δικαιολογημένα, από τις ενδοσχολικές τους εξετάσεις, θα μπορούν να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιουνίου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα καταρτιστεί από το Λύκειό τους. Ως προθεσμία διεξαγωγής Υγειονομικής Εξέτασης και Πρακτικής Δοκιμασίας των υποψήφιων για εισαγωγή στα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) ακαδ. έτους 2014-15 ορίζουμε το διάστημα από τη Δευτέρα 23 Ιουνίου μέχρι και την Παρασκευή 4 Ιουλίου 2014. Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.    

  • Δελτίο Τύπου Ανακοίνωση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. για τον τελικό πίνακα κατάταξης των υποψηφίων διευθυντών για την πλήρωση θέσης με τετραετή θητεία στο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Η Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) προβαίνει στην ανακοίνωση του τελικού πίνακα κατάταξης των υποψηφίων διευθυντών για πλήρωση θέσης διευθυντή με τετραετή θητεία στο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων σε συνέχεια της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος (6/3/14)προς τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις διατάξεις: α) του νόμου 3966/2011(ΦΕΚ 118, τ. Α΄) «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις», β) του άρθρου 329 παρ 4α του Ν.4072/2012 (ΦΕΚ 86Α) «Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος − Νέα εταιρική μορφή − Σήματα − Μεσίτες Ακινήτων − Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις» και γ) της αριθμ. Δ1/Φ.361.22/116672/01-10-2012 (ΦΕΚ 2788/ΤΒ΄/15-10-2012) Υπουργικής Απόφασης «Ορισμός κριτηρίων αξιολόγησης διευθυντών και εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία». Η Ανακοίνωση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. είναι αναρτημένη εδώ. O τελικός πίνακας κατάταξης των υποψηφίων διευθυντών είναι αναρτημένος εδώ. Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.

  • Δελτίο Τύπου Σχεδιάζουμε την Ελλάδα 2020 Εκπαίδευση και Απασχόληση Ημερίδα Διαβούλευσης για το σχεδιασμό του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020», πραγματοποιήθηκε σήμερα, 15 Απριλίου, στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Κατά τη διάρκεια της ημερίδας λειτούργησαν δύο παράλληλα Θεματικά Εργαστήρια, που αφορούν στις ακόλουθες κύριες προτεραιότητες του Επιχειρησιακού Προγράμματος: · Βελτίωση προοπτικών απασχόλησης και ανάπτυξη δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού · Επένδυση στην εκπαίδευση, κατάρτιση και δια βίου μάθηση Στην ημερίδα παρέστη ο Mr Peter Stub Jorgensen, Διευθυντής Γενικής Διεύθυνσης Απασχόλησης Κοινωνικών Υποθέσεων και Ένταξης ΕΕ. Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κωστής Χατζηδάκης, τόνισε ότι «το ΕΣΠΑ δεν είναι μόνο αριθμοί. Το ΕΣΠΑ είναι κυρίως οι άνθρωποι, είναι η καθημερινότητά μας, είναι η ποιότητα της ζωής μας, είναι οι βάσεις για ένα καλύτερο μέλλον. Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη το πρόγραμμα για 16.500 χιλιάδες επενδυτικά σχέδια μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είναι σε εξέλιξη τεχνικά έργα που χρηματοδοτούνται από τα διαρθρωτικά ταμεία ύψους 18,500 χιλιάδων ευρώ στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ του 2007-2013». Ο κ. Χατζηδάκης συμπλήρωσε ότι « ΕΣΠΑ σημαίνει και κοινωνική κάλυψη. Στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, ολοκληρώθηκαν ή αναβαθμίζονται 450 βρεφονηπιακοί σταθμοί. Επίσης 67.500 χιλιάδες μητέρες μπορούν και στέλνουν τα παιδιά τους, σε ετήσια βάση, στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, χάρη στην κάλυψη του ΕΣΠΑ. Στο ίδιο πλαίσιο 2.500 χιλιάδες ανασφάλιστοι συμπολίτες μας μπορούν να καλύπτουν τις δαπάνες υγείας χάρη στο κουπόνι υγείας, το οποίο καλύπτεται από το ΕΣΠΑ». «Είμαστε σήμερα ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, που η χώρα μας είναι 3η στην απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση και 1η στις απορροφήσεις του μεγαλύτερου ταμείου , του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης. Από την άλλη πλευρά, μας ενδιαφέρει να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της κοινωνικής συνοχής, όσο πληρεστέρα γίνεται μέσω του νέου ΕΣΠΑ. Κυρίως θα επικεντρωθούμε σε θέματα εκπαίδευσης , κατάρτισης, φτώχειας, αποκλεισμού, απασχόλησης. Οι πιστώσεις και τα κονδύλια που θα διατεθούν, στη μία προγραμματική περίοδο, από το καινούργιο πρόγραμμα, για την Εκπαίδευση και την απασχόληση, αλλά και από τα περιφερειακά προγράμματα καταπολέμησης της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, θα είναι 3,4 δις ευρώ», διευκρίνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας. Στον χαιρετισμό του, ο Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Ιωάννης Βρούτσης σημείωσε ότι η έξοδος από την κρίση «αποτελεί, ουσιαστικά, το ώριμο στάδιο μίας διαδρομής, ενός «οδικού χάρτη», που χάραξε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς, και στον οποίο κινηθήκαμε όλοι μας με προσεκτικά, υπεύθυνα και μελετημένα βήματα». Ο κ. Βρούτσης υπογράμμισε επίσης ότι «η ανεργία, μετά από περίπου πέντε χρόνια και μετά τη σταθεροποίηση που επέδειξε εντός του 2013, δείχνει πλέον να εισέρχεται σε φάση αποκλιμάκωσης. Όπως ακριβώς είχαμε προβλέψει και εμείς στο Υπουργείο Εργασίας, «διαβάζοντας» τα «πρόδρομα σήματα» του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη», που αποτυπώνει με ακρίβεια τις ροές της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας. Αλλά και πολλοί έγκυροι ερευνητικοί φορείς και οικονομικοί οργανισμοί, μεταξύ αυτών και η Τράπεζα της Ελλάδος. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το ποσοστό ανεργίας μειώνεται για τέσσερις συνεχόμενους μήνες – στην καρδιά, μάλιστα, του χειμώνα. Από το 27,7% το Σεπτέμβριο του 2013, στο 26,7% τον Ιανουάριο εφέτος. Μία ολόκληρη ποσοστιαία μονάδα. Ενώ και τα στοιχεία του συστήματος «Εργάνη» δείχνουν ήδη σημαντικό θετικό πλεόνασμα προσλήψεων για το μήνα Απρίλιο».   Χαιρετισμό στην Ημερίδα απηύθυνε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, ο οποίος επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «όταν σχεδιάζεις την εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση μιας κοινωνίας, ενός λαού, σχεδιάζεις την εθνική οικονομία της επόμενης γενιάς», ενώ τόνισε ότι «η εκπαίδευση αποτελεί τη βάση για κάθε προσπάθεια μελλοντικής και βιώσιμης ανάπτυξης. Σχεδιάζοντας το μέλλον της μάθησης σχεδιάζουμε το μέλλον της χώρας, του έθνους». Αναπτύσσοντας το νέο επιχειρησιακό σχέδιο 2014-2020, ο κ. Αρβανιτόπουλος υπογράμμισε ότι «το επιχειρησιακό σχέδιο 2014-2020 πιστεύουμε ότι θα συμβάλλει στην επίτευξη των στρατηγικών μας επιλογών. Είναι ένα σχέδιο που υπηρετεί την ανάγκη προσαρμοστικότητας των νέων στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας και της κινητικότητάς τους στον εργασιακό τους βίο. Ένα σχέδιο που υπηρετεί την εύκολη πρόσβαση από το σχολείο στην εργασία. Ένα σχέδιο που υπηρετεί μια σταθερή και ανατροφοδοτούμενη σχέση εκπαίδευσης και εργασίας ώστε να προσδίδει η εκπαίδευση βασικές δεξιότητες και γνώσεις οι οποίες θα προσαρμόζονται και θα αναβαθμίζονται κατά τη διάρκεια του εργασιακού βίου». <p ">Ο κ. Αρβανιτόπουλος δήλωσε ακόμη ότι «το 2014 μας βρίσκει στην έξοδο της μεγαλύτερης δημοσιονομικής κρίσης. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες θυσίασαν πολλά για την έξοδο από την κρίση. Η ελληνική κυβέρνηση είχε και έχει την υποχρέωση όχι μόνο του σχεδιασμού και της εφαρμογής των πολιτικών εξόδου, που έλαβε και πέτυχε, αλλά πρωτίστως την άρση των δομικών χαρακτηριστικών, των διαχρονικών αιτιών υπανάπτυξης της χώρας», ενώ ολοκληρώνοντας την παρέμβασή του υποστήριξε ότι «για να σχεδιάσουμε την Ελλάδα του 2020δεν αρκεί το θεσμικό πλαίσιο, οι γενναίες αποφάσεις και μεγάλες θυσίες. Χρειάζεται η αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας. Από τις κρατικοδίαιτες πολιτικές και από την κουλτούρα του προστατευτισμού των ημετέρων και των συντεχνιών οφείλουμε σήμερα περισσότερο από ποτέ να οικοδομήσουμε μια κοινωνία φιλελεύθερη, ένα κράτος κοινωνικά φιλελεύθερο, μια χώρα ανταγωνιστική». Επίσης, ο κ. Αρβανιτόπουλος έθεσε τους κεντρικούς άξονες του επιχειρησιακού προγράμματος, για το οποίο θα διατεθούν περίπου 850 εκ ευρώ μόνο στο σκέλος της Εκπαίδευσης, και συγκεκριμένα: Μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, αναβάθμιση της ποιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης. Ενίσχυση του θεσμού της ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ και διευκόλυνση των ευκαιριών στους νέους για ένταξη στην αγορά εργασίας. Αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καλύτερη σύνδεση μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας, υποστήριξη των φοιτητών για την έγκαιρη ολοκλήρωση των κύκλων σπουδών. Ενίσχυση της ερευνητικού δυναμικού της χώρας στο πλαίσιο της βασικής έρευνας αλλά και της ανάπτυξης καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών. Αύξηση της ελκυστικότητας της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – βελτίωση της σύνδεσης των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας και ενδυνάμωση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του ενήλικου. Και φυσικά ιδιαίτερη μέριμνα για ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, εκεί όπου η εκπαίδευση και η δια βίου μάθηση δεν είναι έχουν μόνο μαθησιακά αποτελέσματα αλλά συμβάλλουν στην ίδια την ποιότητα της ζωής τους.   Για το Δελτίο Τύπου πατήστε εδώ.    

digital school2   sch   diavioumath   internetsafety